mAtA, MulUt, teLINgA, HAtI, DAN oTak...=)

Posted by HoNey & CloVer CoRnEr...... | 08:03 | 2 comments »


Kita lahir dengan 2 mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita.
Kita dilahirkan dengan sepasang telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengar semuanya dari dua buah sisi. Bertujuan mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah.
Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita sehingga tidak peduli semiskin mane pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang mendapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.
Kita diberi satu mulut dan mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut boleh menyakiti, boleh membunuh, boleh menggoda, dan banyak hal lain yang tidak menyenangkan. Maka ingatlah berkata sesedikit mungkin tetapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.
Kita lahir hanya dengan satu hati jauh di dalam diri. Mengingatkan kita pada perhargaan dan pemberian cinta diharapkan berasal dari hati kita yang paling dalam. Belajar untuk mencintai dan menikmati betapa kita dicintai tetapi jangan pernah mengharapkan orang lain untuk mencintai kita seperti kita mencintai dia. Berilah cinta tanpa meminta balasan dan kita akan menemui cinta yang jauh lebih indah.
-renung-renungkanlah....-

2 comments

  1. saye_chegu // June 12, 2009 at 2:57 PM  

    hurm...kite diberi 1 mulut supaye kite bercakap perkare yang memadai...andaikate Allah meletakkan due or tige mulut kat tubuh badan kite neh...dah pasti macam2 kite ckap..hohohoho...n hati...Allah hadiahakn hati...mende yang lembut...tlalu snang untuk direnyuk atau dihancurkan...sbb tu Allah mnyuruh kite teguhkan hati yang lembut itu dengan iman dan taqwa...bukannye dengan nafsu...n cinta yang tulus...hanyalah perlu diberi kepade Allah...itulah cinta sebnarnya yang terindah...kerana setinggi mana cinta kita...sedalam mana sayang kita pada seseorang tersebut...itu semua milik Allah...dan kita hanya berhak meminjam secebis cinta kita untuk diberikan kepada orang lain...yang mana cintakan orang itu kerna Tuhanmu...bukan kerna diri orang itu...wallahualam...

    p/s:kalo ade salah or silap paham btau ek...

  2. HoNey & CloVer CoRnEr...... // June 12, 2009 at 5:17 PM  

    hehehe...betui2...saye sokkooong!!!!...=)

Post a Comment